loading...

بانک تور لحظه آخری

سفر به کویر می تواند یک ماجراجویی تمام عیار، لذت‌بخش و پر از آرامش باشد و یا به راحتی به یک خاطره تلخ تبدیل شود. کویر همیشه امکان ویژه ای برای طبیعت‌گردی در اختیار آدمی می‌ گذارد. ای

فاطمه فتحی بازدید : 199 دوشنبه 02 دی 1398 نظرات (1)

سفر به کویر می تواند یک ماجراجویی تمام عیار، لذت‌بخش و پر از آرامش باشد و یا به راحتی به یک خاطره تلخ تبدیل شود.

Image result for ‫کویر‬‎

کویر همیشه امکان ویژه ای برای طبیعت‌گردی در اختیار آدمی می‌ گذارد. اینکه خودتان به سفر می روید، همراه تور می‌ شوید و یا با خانواده و در کنار دوستان به کویر می روید، فرقی نمی کند؛ سفر به کویر می تواند یک ماجراجویی تمام عیار، لذت‌بخش و پر از آرامش باشد و یا به راحتی به یک خاطره تلخ تبدیل شود. کویرهای ایران از جمله کویر مصر، مرنجاب، بیابانک و ... هم به لحاظ طبیعت و آب‌وهوایش این روزها به شدت در میان طبیعت‌گردان طرفدار پیدا کرده‌اند. این مناطق زیبا و در عین حال هیجان‌انگیز گردشگران را در فصول مناسب پاییز و زمستان به خود جذب می‌ کند. تجربه شترسواری، بازدید از کاروانسراهای تاریخی، آفرود بر روی رمل‌های منحصربه‌فرد، تماشای آسمان شب کویر و ... هر فردی را برای رفتن به کویر ترغیب می‌ کند. به همین دلیل سفر به کویر بسیار متفاوت‌تر از سفر به سایر نقاط طبیعی است؛ اما برای سفر به کویر باید نکات امنیتی خاصی را هم رعایت کرد.

Image result for ‫کویر‬‎

 

تنها هرگز، سفر به کویر فقط گروهی!

کویرهای ایران جاذبه‌های زیبا، خشن و دست‌نخورده خاص خود را دارند. اما درکنار این زیبایی‌ها، سفر به کویر در عین دشواری‌هایش، رعایت اصولی را می‌ طلبد. هوای گرم و دمای بالا، نبود آب و وجود سرزمین‌ های بایر وسیع  مواردی هستند که آشنایی با اصول اولیه سفر به کویر را به امری الزامی تبدیل کرده و به مسافران یادآور می‌ شوند که برای شرکت در برنامه‌های طبیعت‌گردی و گردشگری در کویر، می‌ بایست مطلع، آماده و مجهز باشند.

Image result for ‫کویر‬‎

شاید مهم‌ترین نکته در سفر با تور کویر این باشد که بدانیم نباید هرگز گول زیبایی‌های چشم‌نواز کویر و حتی حرفه‌ای بودن خودمان را بخوریم و بخواهیم به تنهایی و بدون همراهی با یک گروه مجرب و بعد از مطالعه راهنمای سفر به کویر پا به کویر بگذاریم. این نکته گرچه بیشتر برای افرادی مصداق دارد که سفرهای کویری کمی را تجربه کرده‌اند، اما دلیل نمی‌ شود آن‌ها که حرفه‌ای هستند هم تنهایی راه کویر را در پیش بگیرند. واقعیت این است که کویر افراد تنها را می‌ بلعد!   

Image result for desert safari abu dhabi

برای مثال کمتر کسی پیش می‌ آید که بتواند به درستی از مسیریابی در کویر اطلاع داشته باشد. همچنین داشتن اطلاعات کافی در برابر خطرات احتمالی نیاز به راهنمای آشنا و وارد به مسیر دارد. با توجه به اینکه در مناطق کویری از شهر بسیار فاصله خواهید داشت، پیشنهاد می‌ شود که اگر هم گروهی مسافر کویر می‌ شوید با چند ماشین مناسب کویرنوردی طی مسیر کنید تا در صورت پیش آمدن مشکلاتی از قبیل خرابی ماشین، افراد به اندازه کافی برای کمک دور و برتان باشند. مساله دیگر که یک جورهایی محکم‌کاری به حساب می‌ آید این است که هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به کویر، حتما یکی از اقوام خود را از محل اقامت و زمان سفرتان باخبر کنید.

Image result for Desert

سفر با راهنمای راه بلد

برای پیدا کردن تورهای طبیعت‌گردی که شما را به کویر ببرند ظرافت و دقت بیشتری به خرج دهید و باتجربه‌ترینشان را انتخاب کنید. محض راهنمایی بیشتر به خاطر داشته باشید تورهایی که برگزاری بیش از 5 سفر کویرنوردی را در کارنامه فعالیتشان دارند تورهای بهتری برای سفر هستند. همچنین باید مخاطرات سفر به کویر در تابستان و زمستان را بشناسید، با اصول و مهارت‌های نجات در کویر آشنا باشید و محدودیت‌های GPS را هم بدانید. با اینکه سفر به کویر جذابیت‌های خاص خودش را دارد؛ اما بهتر آن است که پیش از سفر کردن با یک گروه به صورت حرفه‌ای، در برنامه‌های سبک کویرگردی در حوالی مناطق مسکونی و روستایی کمی تجربه کسب کنید تا هم از نظر روحی و هم از لحاظ جسمی برای سفرهای طولانی‌تر و سخت‌تر بیشتر آماده شوید.

Image result for Desert

امیدواریم با مطالعه این مطلب تا حدودی دستگیرتان شده باشد که چرا نباید هیچ وقت تنهایی دل را به دریا زد و به کویر سفر کرد و حتما با یک راهنمای کار بلد و حرفه ای به کویر سفر کرد.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 888
  • بازدید کلی : 69,841